Tenaris CineLatino Ziua 1- NO(2012)

1012020_506715902735533_47202498_n

După cum am spus şi săptămâna trecută, în perioada 9-11 iulie festivalul de film Tenaris CineLatino vine la Zalău cu cele mai bune producții romanești şi sud-americane apărute între anii 2012-2013. Când am ajuns acolo am observat o mare desfășurare de forte, mult mai mare decât mă așteptam, lumea bună era repartizată într-un colţ unde se desfătau cu șampanie si bunătăţi, iar restul oamenilor așteptau nerăbdători în faţa ecranului gonflabil începerea spectacolului. În deschidere a cântat Guitar Trio Cluj Napoca, care au reușit imediat să mă introducă în atmosfera festivalului. Singurul minus a fost ca nu au cântat decât 10 minute. Imediat după aceea se anunțau niște dansatori chiar din Zalău. Aici nu am cuvinte de laudă decât pentru melodiile pe care au dansat, restul capitolelor având de suferit. În fine, trecem peste aceste lucruri şi derulăm evenimentele până la începerea filmului. Pentru început, Estefanía Larraín, art director al filmului NO, ne-a spus câte ceva despre film, ne-a mulțumit pentru prezenţa numeroasă, urmând să răspundă la întrebările publicului la finalul proiecției.

 

images

După ce am cutreierat toată blogosfera românească şi nu am găsit nici măcar de o recenzie negativă, așteptam cu nerăbdare să aflu mai multe despre campania publicitară care a stat în spatele demiterii lui Augusto Pinochet. Filmul reușește să îmbine foarte bine imaginile de arhivă cu cele de actualitate, prezentând într-un mod unic ceea ce s-a întâmplat. Campania avea obiectivul de a influenţa populația sceptică, temătoare, care nu se prezenta la vot, lăsând loc doar susținătorilor lui Pinochet. Încă de la făurirea campaniei, până la răspunsurile acide ale opoziției, echipa NO a trebuit să găsească de fiecare dată alternative care să deschidă ochii populației, utilizând foarte inteligent mijloacele existente în manipularea maselor. Gael García Bernal a făcut un rol foarte bun de la un capăt la altul, demonstrandu-şi versatilitatea şi posibilitățile interpretative deosebite.

Dacă la început am fost încântat de prezenţa numeroasă la film, entuziasmul mi s-a stins încet încet când vedeam cum oamenii se ridică de pe scaune în valuri, iar “domnișoarele bronzate” vorbeau la telefon cu prietenii lor despre un film extrem de plictisitor şi “naşpa” care rulează pe marele ecran. In prima fază au fost în jur de 150 de persoane, până la sfârșit nu au rămas nici 50. Şi de aici îmi dau seama că doar 50 de persoane din 150 înțeleg un astfel de film, lucru trist de altfel, poate de aceea nu exista un blog cum trebuie în tot județul.

Astăzi am ceva așteptări de la El Limpiador, film în regia debutantului Adrian Saba, şi de la Şi caii sunt verzi pe pereți, regizat de Dan Chișu. Rămâne pe mâine sa relatez evenimentele ce se vor întâmpla astăzi.

Tag-uri:, , , , ,

Lasă un răspuns

