Orfelinatul

el-orfanato-592273l 

Titlu original: El Orfanato

   Regia: Juan Antonio Bayona

   Actori: Belén Rueda, Fernando Cayo

   Gen: Horror, Mister, Thriller

   Durata: 115 minute

   Nota IMDb: 7,5

 

Daca intr-un post anterior am spus ca mai nou industria horror nu mai produce nimic bun, se pare ca trebuie sa mă întorc in timp si sa vizionez ceva mai de calitate. Cred ca cei mai mulți dintre amatorii genului au văzut deja acest film, dar eu se pare ca l-am scăpat si l-am vizionat doar acum.

 

Nu am mai văzut de mult timp un horror european, si ce am văzut înainte nu m-a impresionat, dar in acest film s-a simțit mana de maestru a lui Guillermo del Torro.

Povestea este cat se poate de interesanta, dar a avut unele momente in care au lungit prea mult unele secvențe, daca filmul avea doar 90 de minute, părerea mea este ca era mult mai bun. Dar hai sa vorbim puțin si despre film sa va faceți o idee generala.

Laura, o fosta orfana, care acum a devenit șotie si mama, are parte de cea mai fericita zi din viața ei când cumpăra orfelinatul in care a crescut, cu gândul de a-l redeschide.elorfanato261179limagine.jpg

La început Laura credea ca orfelinatul are o buna influenta asupra fiului ei,Tomas, si îl va ajuta in lupta cu boala grava de care suferea. Imaginația lui Tomas devenea din ce in ce mai bogata, copilul facandu-si niște noi prieteni imaginari cel puțin ciudați.

Apariția unei batranici de la serviciile sociale care mi-a adus aminte de dna. Ganush din Drag Me to Hell, zdruncina încrederea lui Tomas in mama sa, acesta aflând ca este adoptat si ca suferă de o boala grava. 

Viața acestora devenea din ce in ce mai complicata, iar apariția unor entitati zdruncina liniștea de altădată a familiei. Acțiunea filmului începe cu adevărat când Tomas este dat dispărut, nelăsând vreo urma.elorfanato905716limagine_thumb.jpg

Orfelinatul devine in scurt timp o adunătura de ființe supranaturale, facandu-le viața grea Laurei si șotului ei. Cum politia nu putea rezolva nimic, Laura se vede obligata sa apeleze la un medium pentru a înțelege ce s-a întâmplat in orfelinat, si cel mai important, sa afle unde e Tomas.el-orfanato-268787l-imagine

Ca întotdeauna, Guillermo del Torro alături de regizor, au făcut o treaba foarte buna cu acest film care a fost foarte bine regizat, plin de tensiune. Filmul a avut de toate, înafara de actori care nu m-au impresionat in mod special, daca distribuția era presărata cu niște actori mai cunoscuți ieșea ceva mai bun, dar este un fapt obișnuit ca la filmele horror sa avem parte de actori mai putini cunoscuți. Poate si o gestionare mai buna a faptelor era de folos, filmul devenind Putin plictisitor pe la mijloc, dar sfârșitul face toți banii. Daca sunteți in situația in care am fost eu si inca nu ați vizionat filmul, vi-l recomand, pentru ca acest film este unul de referința pentru horror-ul european.

Tag-uri:, , , , ,

Lasă un răspuns

